Bezpieczne odchudzanie

Bezpieczne odchudzanie bez głodówkiZbyt szybkie odchudzanie poprzez głodówki, nadmiernie intensywne ćwiczenia, które nie są dostosowane do naszych potrzeb i możliwości organizmu,  „cudowne” tabletki na odchudzanie reklamowane jako środki, przy których możesz jeść ile chcesz a tłuszcz i tak się sam spala… grożą nam niepożądanymi skutkami i to nie tylko efektem jo-jo.

Dlatego stopniowe odchudzanie jest kluczowe dla uzyskania trwałej zmiany. Należy to robić racjonalnie, na miesiąc zrzucać nie więcej niż 3-5kg.

Ćwiczenia i regularny trening

Dieta odchudzająca od początku powinna być połączona z ćwiczeniami fizycznymi. Od początku odchudzania dbamy o poprawę kondycji i wzmocnienie mięśni.  Ćwiczenia pomagają także chronić zasoby białka w organizmie, czyli nasze mięśnie. Stymulowanie mięśni wzmacnia je a organizm czerpie energię ze zgromadzonych zapasów w tkance tłuszczowej. Sama tylko dieta i brak ćwiczeń lub ćwiczenia nie dobrane do naszej kondycji i potrzeb spowodują, że organizm będzie „zjadał mięśnie” a tkanka tłuszczowa zostanie nie naruszona. Tego nie chcemy 😆

Regularny trening zdecydowanie przyśpiesza przemianę materii.

Wyrabiamy sobie także nawyk bycia aktywnym fizycznie. Nie chodzi przecież o to, żeby po utracie upragnionych kilogramów tłuszczu znowu powrócić do starego, osiadłego trybu życia, starego sposobu odżywiania i znowu nabrać jeszcze większej wagi (efekt jo-jo).

Uzupełniać płyny

Ważne jest uzupełnianie płynów i pić wodę nie tylko latem, gdy jest gorąco, lecz przez cały rok. Woda:

  • zwiększa ilość spalanych kalorii,
  • pomaga usunąć nadmiar sodu powodującego zatrzymywanie płynów,
  • nawilża skórę,
  • pomaga likwidować nadmiar tłuszczu zgromadzonego w organizmie.

Korzystnie jest pić wodę, najlepiej szklankę pół godziny przed jedzeniem. Wtedy woda nie rozrzedza soków trawiennych i żołądek pracuje miarowo, trawienie jest krótsze.

Stąd też przy pięciu posiłkach dziennie wyjdzie nam pięć szklanek wody. Dodajmy do tego inne napoje: herbata, kawa, zupa i łącznie wyjdzie 1,5 do 2 litrów płynów dziennie, czyli tyle ile wynosi dzienne zapotrzebowanie.

Uwaga na rozstępy

Powstają przy większym i szybkim spadku wagi, zwłaszcza po 30tce, gdy skórze brak jędrności i sprężystości. Szybko schudłeś o 15-20 kg a tu powstały nieestetyczne zwiotczałe fałdy skórne, którym towarzyszą często rozstępy. Zmiany szczególnie  pojawiają się na brzuchu, udach i pośladkach oraz na twarzy. Wyraźnie  też pogłębił się cellulit.

Zabiegi pielęgnacyjne skóry

Pomogą utrzymać jej jędrność i elastyczność. W trakcie pozbywania się dużej nadwagi (20 kg i więcej), wskazane są:

  • Prysznic na przemian chłodną i ciepłą wodą,
  • Peeling całego ciała i masaże skóry (szorstką gąbką).
  • Ujędrniające i antycellulitowe kosmetyki (biodra, pośladki, uda)

Prysznic na przemian chłodną i ciepłą wodą zafundujmy sobie codziennie (także na twarz).

Zabiegi ujędrniające oraz peeling ciała wykonujemy 1-2 razy w tygodniu. Peeling poprawia wygląd skóry. Pomaga złuszczyć stary naskórek i aktywuje tkankę do podjęcia naturalnej odnowy komórek.

Do peelingu stosujmy gotowe kosmetyki. Świetnie do tego nadaje się też sól ciechocińska czy iwonicka. Sypiemy wtedy garść soli na mokrą rękawicę frotte i masujemy wilgotne ciało. Po spłukaniu wodą wmasujmy w skórę nawilżający balsam do ciała.

Podsumowując, efektywne odchudzanie daje nam odpowiednia dieta idąca w parze z dobranymi do naszej kondycji ćwiczeniami. Szybkie odchudzanie najczęściej skutkuje pojawieniem się rozstępów i zwisających fałd skóry.  Efekt jo-jo też skutecznie zniechęci nas do ponownej próby zawalczenia o lepszą sylwetkę i samopoczucie.

Podejdźmy zatem do tematu racjonalnie, nastawiając się na zmianę stylu życia – zmianę sposobu odżywiania i aktywność fizyczną. Nie tylko po to, aby schudnąć, lecz dobrze się czuć, być naładowanym energią i utrzymywać organizm w zdrowiu przez długie lata.